12 Ocak 2009 Pazartesi in

Hocanım:)


Bugün erken başladım güne 7 civarı kalkmak kimileriniz için normal olabilir ama ben akşam yedilere alışkınım ve bugunde bu konuda ne kadar haklı oldugumu gordum yaramıyor bana ya-ra-mı-yor gunes ışığı...Koştur koştur bir hazırlanma seansı derken okul yolu düz gider diyerek okulumda buldum kendimi...Kendi lise vaktilerim aklıma geldi içeri girerken tek fark güvenlik görevlisinin hoşgeldiniz hocanım demesi oldu:)Sanırım buna henuz hazırlamamısım kendimi ki epey sasirdim dogrusunu isterseniz...İçeri girdim müdür yardımcısı yaşımı sordu söylediğimde şaşkın bakışlarla lise müdürümle aynı dönemden olduğunu sen benim çocuklarımdan bile küçüksün kızım burda senin yaşında öğrenciler var halen oyüzden yaşını gizle dedi...Bana kalsa çoktan gençlerle voleybol maçına girişmeye hazırdım beden derslerinde öğle aralarında...Gizli tutmak durumundaydım ama tüm çocuklukları içimde artık sonsuza dek..Yakan top oynayanlara katılmak yerine bağırmak görevini üstlenecek olgunluktamıydım ki?O an düşündüm halen düşünüyorum sanırım hayır...Ama öyle yada böyle ingilizce derslerinin internet cafelerde harcanacak zamanla takas edimemesi gerektiğini bildiğimden o gençlerinde öğretmensizlik ve düşün kültür seviyesine sahip ailelere sahip olma gibi problemlere sahip olmaları onların seviyesiz olduğunu göstermez...Varsın singer'ın nedemek olduğunu bilmeyi versin varsın favouriteyi telaffuz edemesin diyesi geliyor insanın sıcaklıklarını görünce, çevreme doluşmalarını özel hayatımdan,kariyerime kendince anlamı derin sorular sorarak...Biz özel okullarda el bebek gül bebek anadolu liselerinde hırsla evet çok kültürlü yetişirken bunlar gibilerin sıcaklığından yoksun hocayla dalga geçerek geçtik ve geldik...Herşeyi bildiğimizi sanıyorduk,hayatın dinlediğimiz müziklerden oluşan sesler topluluğu,okuduğumuz kitaplardan oluşan gidilmesi yerler bütünü olduğunu düşünürdük bu çocukların öyle bir gayeleri yok bi b.kta bilmiyorlar ne yalan söyleyeyim kültür ve yaşam tarzı adına...İsmail yk,tan,murat boz,hadise,eylem,50cent,ceza,ferdi tayfur dinlelen müzikler...Benim müzik stilim konusuna geldiklerinde ise tellaffuz bile edemiyorlar isimleri...Okuduğum kitaplardan ve sevdiğim yazarlardan herhalde sadece;orhan pamuk,nefi vede mevlanayı anlamışlardır..9 yaşımdaki kardeşimin ingsine sahip olduklarını söylediğimde bile kabul edecek konumdalar gerisini siz anlayın...Üzüldüm canım yandı eşitlik adalet diye bağırasım geldi neden insanlar ailelerini seçemezlerki hadi seçemediler diyelim neden herkesin ailesi kalbur üstü olmaz ki bu dünyada...Eğitim sistemimiz ise ayrı bir soru işareti para üzerine atılan...Bana dair hikayeleri dinlerken keyifle ağızları açık hepsinin gözlerinde bir umutsuzluk dudaklarında gülümseme vardı...Acıdı yüreğim çok bugün canım yandı...Ağlayasım geldi uzun zaman sonra keyifle ingilizce olarak kendimi tanıtırken ;hoca bisi istiyor ne istiyor kalem kalem deyip bana kalem veren sit down stand up tan baska ingsi olmayan bu lise 1leri gorunce...Umarım yarın daha keyifli seylerden bahsedebilirim yine aynı seviyelerle karsilassam bile birşeyler öğretip akıllarında; büyülü, eiffel küpelerine, sahip sarı saçlı ,uzun boylu onların tabiriyle görmüş geçirmiş, geçmiş zamanlara ait ingilizce hocaları olarak kalmak istiyorum...



tekvin bab1:'' ..ve rab insanı kendi suretinde yarattı; onları erkek ve dişi olarak yarattı.''
tekvin bab2:'' ..ve onun kaburga kemiklerinden birini aldı ve yerini etle kapladı ve rab adamdan aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaptı. ''