22 Nisan 2009 Çarşamba in , ,

Miniminnacık Kalbiyle Bir Asrın Devini Sevdi


Dünden beri çekmediğim dert çile kalmadı feryadsız gündüzüm gecem olmadı sevgili bloggerlar ve rastgele okumaya başlayan 3.bilinmeyen şahıslar..Ne oldu ne olmadı o buranın konusu değil ama şu var sırılsıklam ıslanmakla kalmadım fransa yolları taştan paris çıkar beni baştan öncesinde güzelce vermidonu yuttum..Nisanın 22-23-24 ü gelirde yağmur yağmaz mı?Ey güzel nisan neden neşe dolmaz insan şu milli bayramlarda derim hep...ne zaman milli bayram olsa yağmur yaş ortalıgı sel götürür...Sırf buyüzden 23 nisanlara katılmamı istemezdi annemler sen çabuk hasta oluyorsun papatyam 19 mayıslara büyünce katılırsın bunu diyen anne her 23 nisanda halay bası olmus el kadar eteğiyle oraya hiç değinmek bile istemiyorum::D

Evet dostlar bugün 23 Nisan dedim yaa benim için buruk bir gün bugün Atam çocuklara armağan etmiş demokrasi temelinin ayağını çocuk bayramı yapmış bu kutlu günde...Hangi ülkenin adanmış bayramı var çocuklara...

Seneler önce 23 nisanda geziye gelen bir grup öğrenciyi 1 günlüğüne ağırlamıştık...Deli gibi heyecanlıydım ingilizcemde şimdiki gibi değildi ama hatırladığım şu ki hepsi yerimde yerimizde olmak istiyordu...Sorulan sorulardan biriydi şu siz hediye alıyormusunuz bu bayramda?Şuanki gibi hakim olsam dile derdimki biz alacağımızı almışız zaten hediyeye ne gerek?O bizim Atamızdıya adı yeter...

Eskiden ben birine aşıktım belki ilk aşkım değildi o ama deli gibi gözleri ve aurası vardı elimden kitaplarını onu anlatan yazıları düşürmez onun herkes gibi bir insan olabileceğini reddederdim..Milli bayramlarda tüm okunacak şiirleri üzerime alır hani o hep bildiğimiz Çekiyordu elif kağnısını kara geceden geceden şiirini okur istiklal marşlarından gözüm yaşlı ayrılırdım..Ya derdim çocukluğun getirisi bu yada bir ömür boyu sürecek bir saplantı...Ben Mustafa Kemal'e aşıktım çocukken ne bir saplantı ne çocukluk...Küçücük çocuk yüreğimde dopdolu bir alev gizliydi..Büyütme yetiştirme tarz ne derseniz deyin...Milliyetçilikse adı bunun evet öyleyim dibine kadar derim...Ben Mustafa Kemal'e aşıktım..Gece yarılarına kadar sevdiği şarkıları dinler rakının tadını merak ederdim ve küfrederdim siroz denen o illete..Bayramlarda kırmızı beyaz giyinir sokağa dökülürdüm katılmama izin vermeseler bile en azından stadyum diye yalvarır 7de stadyumun kapısına dikerdim bütün aileyi..Görünüste değil özde severdim..Ben ilk defa Bir sarışına aşık oldum ben kücücük kalbimle Atam'ı sevdim...Hayran kaldım okuduğu kitaplara ve etkilendim kütüphane açtım kendime şuan 1000 e yakın kitapla dolu...Kız başıma zeybek oldum oynadım o oynadı diye...Safiye aylanın yüzüne bakmadan dinledim o öyle yaptı diye...Çocukları düşünecek kadar merhametli,köylüyü efendi yapacak kadar asil kocaman yüreği olan Paşayı sevdim çocuk kalbimle sevdim...1940 Basımlı dedemin Atatürk kitaplarına kafayı gömdüm...Anneannemin her tarafında Atatürk resmi olan ufacık evinde huzur buldum...Ben sevilmeye zorlanmadan sevdim...Kafa tasım dinim rengim önemli değil faslı olsamda severdim ,cezayirli olsamda fransız olsamda tükürdüğümü yalar yine severdim..Ben sevilmeye layık birini sevdim...Çocuk kalbimle ve her bayramda çarpar biraz keyifli..Hüzünle noktalanarak son bulur bayramlar yeniden insanların Ulu önderi hatırlayacağı güne kadar....
Bu yazı küçükken ölüm nedir anlamadan Ataya aşık olanlara gelsin...Halen aşığım yalnız ufak farkla artık aşkın fani bir bedenin varlığıyla sürmesi gerekmediğinin bilinci içerisinde...

Bu şarkı çocuklara gelsin-23 Nisan
Bu şarkıda Atam'a gelsin en sevdiklerinde; Yemen Türküsü-Barış Manço

''Küçük hanımlar, küçük beyler!

Sizler hepiniz geleceğin bir gülü,yıldızı ve ikbal ışığısınız.

Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz.

Kendinizin Ne Kadar Önemli, Değerli Olduğunuzu Düşünerek Ona Göre Çalışınız.Sizlerden Çok Şey Bekliyoruz.'' M.K.Atatürk


Hepimizin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu olsun...Daha nice kutlu 23 Nisanlara...



tekvin bab1:'' ..ve rab insanı kendi suretinde yarattı; onları erkek ve dişi olarak yarattı.''
tekvin bab2:'' ..ve onun kaburga kemiklerinden birini aldı ve yerini etle kapladı ve rab adamdan aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaptı. ''