21 Ocak 2009 Çarşamba in ,

Ben senin tarzını ne bileyim...





Hiç tanımayan biri bile müzikle içli dışlı olduğumu anlar şu bloğa azıcık göz atınca.Eğer konuştuğumuz konu gerçek anlamda müzikse inkar edemem seçicilikteki yeteneğimi..Bunu bilen işten bir arkadaşım benden slow yabancı parçalar istedi ve ekledi ama güzel olsun telefonuma atacağım..Güzel parça nedir?Güzel parça argoda taş hatun anlamına gelir...Güzel parça iyi araba manasınada gelir mesela mustang gt 65 sport hakikaten iyi bir parçadır diyebiliriz...Yani güzellik görmeyle ilişkilidir yüzeyseldir..Oysa müzikte gözün gördüğünden çok daha fazlası vardır...İşitselliği her zaman tercih etmişimdir belki görsel olsam onadan bu şekilde övgüyle bahsedecektim kıskanarak müzik kulağı olanları ama şükürler olsun ki sonsuz bir hafiflikten kurtulmuş oldum sahip olduğumla...
Gelelim nitelemelere;
1-İyi parça kötü parça yoktur
Neden?Çünkü insanların zevkleri parmak izleri gibidir..Bana iyi bir parça yada sıfat olarak doğru kullanmayacak olsamda güzel bir parça getir diyen birisinin kendini tanıma eksikliği yaşadığını çok rahat söyleyebiliri..Şimdi cümleye bakalım 11-12 sene türkçe görmüş insanlar olarak dilbilgisi açısından olduğu kadar anlam açısından da:
-bana güzel slow parçalar getir...
yanlış kullanılan sıfat güzeldir bu 1. hata değindiğimiz gibi 2. hata bunu bana söyleyen insanın kendine ilişkin bildiği 2 şey var:slow parçalar seviyor ve yabancı müzik dinlemek istiyor...
Ben birinden parça istesem nasıl isterim bir de ona bakarak karşılaştıralım:
Kuzu sende bonnie raitt'ten nobody's girl ,nirvana'dan smells like ten sprit birde jimi den red house var mı yaa?
Bende bulamamanın getirdiği çaresizlik onda ise başlı başına belirsizlik...
2-Kendini tanımakla yaş aynı cümle içinde kullanıldığında bile absürd durur..Zaman siz izin verirseniz büyümenize yardımcı olur..
Küçük bir kız kardeşi olan benim yaşımdan bahsetmememi mazur görün ancak bunu bana söyleyen insanın 2 çocuğu var...Fazla söze gerek yok...
3-Bunları buraya yazıp deşifre etmemdeki amaç varolan şaşkınlığımdır...

Eleştirilerime burda nokta koyarak faydalı olmaya çalışacağım..Hanımefendi slow parça istedi yabancıda olmasını istiyor giyim tarzından yaptığım çıkarımla türünü,sonra sanatçıyı sonrada şarkıyı seçeceğim...

Jazz,French oldies,Pop,Soul
-Jazz:Norah Jones,Frank Sinatra,Vera Lynn,Dinah Washington,Ella fitzgerald,Louis Armstrong
-French Oldies:Edith Piaf,Charles Aznavour
-Pop:Whitney Houston,Rihanna,Madonna,Sting,Sherly Crow,Joan Osbourne ve Mariah Carey'in kendini satmadan önceki şarkıları...
Soul:Amy winehose,Joss Stone,Duffy,Adele,Steive Wonder,Craig David(bence gayet soul:)),Alicia Keys,tabiki Aretha Franklin soul'un kraliçesi olarak...
Şarkı seçimi:
Jazz:
-Norah Jones:Painter song,in the morning,sun doesn't like you,come away with me,i've got to see you again,why i didn't come,cold cold heart...etc.. diyorum çünkü bu kızı seviyorum şuan aklıma adı gelmeyen bir sürü şarkısı var biride şuydu bakmaya üşendim şimdi google 'a you've got to a famous last name you are not to blame baby i see you who you are,one time apple queen....
-Frank Sinatra:My way,Fly me to the moon,love and marriage,cake,i've got you under my skin,strangers in the night,newyork newyork
-Vera Lynn:we'll meet again,the little bot that santa claus forgot
-Dinah Washington:Hepsini dinlemeli bence ama mad about boy,let'do it,everytime we say goodbye,come rain or come shine,evil gal blues bunlar dinlenmeden ölünmemesi gerekenlerden
ella fitzgerald:everytime we say goodbye,summertime(louis armstrongla beraber mümkünse),dream of dream to night,isn't it romantic,tear drops from my eyes,this love of mine,give you anything but love,i love paris....yine bunlar dinlenilmemişse kişi dememelidirki ben jazz vokalisti dinledim..
Louis Armstong:you're so beautiful,la vie en rosa,the sunshine of love,baby,it's cold outside,fly me to the moon,it's only a paper moon,let's do it...ella fitzgerald la düetleri dinlenmelidir şarttır...
French oldies:
Edith Piaf:Bu kadını dinleyip başlayayım ingilizcesine,almacasına,ruscasına vsvsvsvsv bildiğiniz tüm dillere sayıp sövüp fransızcaya başlamak istemeyen varmıdır..Hepsi(milord,padam padam,la vie en rosa mutlaka ama)
Charles Aznavour:camarade,la boheme,ces't fini,emmenez moi,il faut savoir..
Bunların dışındakileri günümüz şarkıcılarıdır..Arama motoruna bakılması yeterli olacaktır ki bende ona sadece isim vereceğim çünkü kendimi kaybetsem bulamayacağım boyum kadar cdliğimde yana yana şarkı arayamam..

Bazen müziği gereğinden fazla hayatıma soktuğum için kızıyorum kendime çünkü önyargılarıma neden olan etkenlerin başında geliyor yada birinden hoşlanıyorsam en başta ne politik görüsüne nede takımına bakıyorum zevklerimiz tutuyorsa oldu yürür diyorum daha elini bile tutmadan tensel uyummus,zihniyetmiş,yetişme tarzıymış,meslekmiş,arabaymış,paraymış umrumda bile olmuyor..Herkesin aklının müzik arşivi olmasını bekleyemem gelgelelim belli bir yaşa gelmiş kişilerin her nasıl rafadan mı haşlanmış mı yumurta sevdiklerine karar verebiliyorlarsa yada en sevdiği renk,hobisi,takımı,politik görüsünü rahatça ifade edebiliyorsa müziğin bu klasmana girememe nedeni entellektüel öğeler içermesi mi hayır bence insanlarımızın sığ olması...


tekvin bab1:'' ..ve rab insanı kendi suretinde yarattı; onları erkek ve dişi olarak yarattı.''
tekvin bab2:'' ..ve onun kaburga kemiklerinden birini aldı ve yerini etle kapladı ve rab adamdan aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaptı. ''